Angin laut yang terus berbisik di Teluk Bidara ini adalah bicara tentang kehidupanku. Di sinilah sewaktu kecil, aku lelah bermain-main mengejar ombak dan anak-anak ketam yang sedang berlarian di pasir pantai. Di sini jugalah, aku akan terus berbicara tanpa jemu tentang laut, ikan, sotong, udang, si camar, terumbu karang, ombak badai, gelombang laut, sang helang berdada merah dan tentang segunung harapan di hatiku. Di pantai Teluk Bidara inilah angin dari Laut China Selatan akan terus berbisik tanpa henti. - Upenyu

Saturday, April 3, 2010

"Usah Lagi Menangis, Gadis" di URTV


Allhamdullillah, satu lagi puisi saya tersiar di majalah hiburan URTV untuk siaran 1 - 15 April 2010. Sebenarnya saya sendiri dah lupa bila saya hantar puisi ni, namun semalam bila jalan-jalan di kedai buku saya terpandang majalah URTV, belek-belek ternampak puisi saya tersiar.

Terima kasih kepada Tuan Editor URTV kerana sudi menyiarkan puisi saya.






5 comments:

  1. Saudara Upenyu , saya sangat meminati tulisan saudara ... yang romantis dan damai meresap di jiwa .... alangkah bahagia nya kalau dapat ketemu saudara dan berbincang tentang penulisan .

    ReplyDelete